راه های تشخیص خرابی باتری خودرو

دلایلی خرابی باتری خودرو را بررسی کردیم با شرکت در آموزشگاه برق خودرو می توانید با انواع باتری آشنا شوید و مشکلات آن ها را رفع کنید. حال باید بدانیم که باتری خراب چه نشانه هایی دارد. دوتا از اصلی ترین نشانه های خرابی باتری خودرو عبارت است از :

1. دیر روشن شدن خودرو

این اتفاق عموما در هوای سرد برای باتری خودرو اتفاق می افتد. ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در هوای سرد و پس از چندین ساعت خاموش بودن خودرو، ماشین دیرتر استارت می‌خورد. گرچه استارت نخوردن و یا دیرتر استارت خودرن خودرو دلایل متعددی دارد، اما اگر دلیل آن به ضعیف شدن باتری مربوط باشد، باید هرچه سریع‌تر به تعمیر و یا تعویض باتری اقدام کرد.

اگر خودرو در هوای سرد، پس از یکساعت خاموش بودن؛ دیرتر از معمول روشن شد و یا به طور کلی استارت نخورد؛ قطعا باتری دچار خرابی جدی شده باید تعویض شود.

2. نرسیدن برق به پشت آمپر

تشخیص خرابی خودرو از نبود برق پشت آمپر و یا مشکلاتی این چنینی سخت نیست، با این حال باید سریعا به تعمیرگاه خودرو بروید و ماشین را به طور کامل بررسی کنید. چرا که ممکن است خرابی باطری به سولفاته شدن و یا تاریخ انقضا آن مربوط باشد و در این شرایط باید حتما دینام خودرو نیز چک شود.

 

برای افزایش طول عمر باتری خودرو چه کار کنیم؟

بعد از مطالعه این مطلب قطعا به این سوال خواهید رسید که برای افزایش عمر باتری خودرو باید چه کار کنیم؟ در این بخش چند ترفند و راه حل برای شما بیان می کنیم:

  • حواستان به آب یا اسید باتری خودرو باشد!!!
  • از محافظ گرما برای منبع برق ماشین استفاده کنید.
  • در صورت شارژ کامل باطری، آن را در محل سرد نگهداری کنید.
  • پیش از استارت، تمام وسایل الکتریکی و چراغ‌ها را خاموش کنید.
  • اگر میزان شارژ باتری از ۸۰ درصد کمتر شد، آن را شارژ کنید.
  • برای نگهداری خودرو در زمستان (هوای سرد)؛ باتری را شارژ کامل کرده و موتور ماشین را گرم نگهدارید.
  • در تابستان (هوای گرم)؛ به‌صورت مرتب سطح الکترولیت و آب باطری خودرو را کنترل کنید تا در حد استاندارد باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *